سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظافتی

دستگاه مکنده صنعتی چیست؟

    نظر

دستگاه مکنده صنعتی به عنوان یک تجهیز نظافتی پرقدرت شناخته می شود که قادر است حتی بزرگترین و سخت ترین نیازهای نظافتی یک مرکز را برآورده سازد. صرف نظر از این که ماده سبک یا سنگین، قابل احتراق، خشک یا مایع، پودری و شیمیایی باشد همواره می توان یک مکنده صنعتی مناسب به منظور جمع آوری آنها یافت. اما باتوجه به اینکه تنوع این دستگاه نظافت صنعتی بسیار زیاد است شاید در نگاه اول انتخاب مدل مناسب کمی دشوار به نظر آید. از این رو در ادامه راهنمای انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب ارائه می گردد.

کاربرد مکنده صنعتی

هنگامی که ویژگی ها و مشخصات دستگاه با کاربرد آن مطابقت داشته باشد، بهترین عملکرد و بیشترین رضایت مندی حاصل می گردد. از کوچکترین دانه پودر گرفته تا بزرگترین قطعه های تحت نظافت و همه جزئیات برای انتخاب دستگاه مکنده صنعتی مناسب مهم هستند، بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد داشت، تصمیم گیری آسان تر می شود. اولین سوالی که باید پاسخی کامل برای آن یافت این است که: چه نوع ماده ای باید جمع آوری شود؟ ذرات موجود در محیط چقدر کوچک هستند؟ آیا آنها قابل اشتعال می باشند؟ دانستن این اطلاعات علاوه بر کمک به انتخاب مدل مناسب دستگاه می تواند از بروز آسیب های عمده کار و خطرات ناشی از آن جلوگیری کند. هنگام جمع آوری مواد قابل احتراق مانند پودرهای ریز، تراشه های رنگی خطرناک یا سایر مواد قابل اشتعال موجود در یک محیط، لازم است از یک دستگاه مکنده صنعتی دارای گواهی ATEX استفاده شود. آهن قراضه، تراشه های فلزی، گرد و خاک، پودر رنگ، مواد پودری، ذرات تولیدی در صنایع غذایی، خاک اره… همگی از جمله برخی از معمول ترین الودگی های هستند که توسط دستگاه مکنده صنعتی جمع آوری می شوند

سیستم نظافت فیلتر مکنده

جاروبرقی صنعتی دارای فیلتر مخصوص برای به دام انداختن ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت آنها به محیط می باشد. یک جاروی برقی مجهز به فیلتر تمیز و بدون گرفتگی ذرات را با 100 درصد توان و بصورت ایمن مکش می نماید. برای تضمین عملکرد بهینه دستگاه و ایمنی، فیلتر مکنده باید قبل از شروع فرآیند نظافت تمیز شود. این موضوع، علت تجهیز دستگاه های مکنده صنعتی به سیستم نظافت واحد فیلتراسیون می باشد. سیستم نظافت فیلتر بهترین شرایط را برای مکش ذرات فراهم آورده و سطح ایمنی محیط کار با دستگاه را افزایش می دهد. نظافت فیلتر به سه صورت دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک صورت می گیرد.